Nog drie weken.... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Nina Groenendijk - WaarBenJij.nu Nog drie weken.... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Nina Groenendijk - WaarBenJij.nu

Nog drie weken....

Blijf op de hoogte en volg Nina

14 Oktober 2012 | Nederland, Woerden

Hallo lieve vrienden, familie en andere nieuwsgierigen,

Tijd voor een eerste berichtje, precies 3 weken voor mijn vertrek. Heel spannend nu het steeds dichterbij komt maar ik krijg er ook steeds meer zin in……

Zeven weken Cambodja! De meesten van jullie weten al wel een beetje wat ik daar ga doen, maar tot vorige week was mijn stageproject nog erg vaag. Ik zal nog even in het kort vertellen hoe die zeven weken er zo’n beetje uit gaan zien.

Op maandag 5 november landen we rond 13.00 in Phnom Penh. Die dag hebben we voor onszelf om bij te komen van de lange reis en om de hoofdstad snel te ontdekken (redden we natuurlijk nooit in één dag).
Dinsdag begint de Taal- en Cultuurweek en gaan we verschillende activiteiten uitvoeren. Woensdag gaan we de Tuol Sleng Prison en de Killing Fields bezoeken. Dat zal best een heftige maar hele indrukwekkende dag worden. Ook krijgen we die dag het eerste deel van de taalcursus Khmer. De volgende dag gaan we naar Siem Reap, de 3e grote stad in Cambodja, waar we kunnen shoppen (helemaal niet leuk…..) en krijgen we het tweede deel van de taalcursus.
Vrijdag gaan we naar het Cultural Village Museum is Siem Reap zodat we kennis kunnen maken met de Cambodjaanse cultuur.
Zaterdag gaan we weer terug naar Phnom Penh om het Olympisch stadium te bezoeken. Daar gaan we de Cambodjaanse dans leren. Leuk!!
Zondag het laatste deel van de Khmer taalcursus. We gaan naar het Royal Palace waar we gezegend worden door een monnik en we brengen een bezoekje aan bij Russische centrale markt. De avond sluiten we af met karaoke. Ik hoop dat het niet alleen maar Khmer liedjes zijn…..

13 november gaan de projecten van start. Ik ga met een groep studenten werken aan een plan voor het opzetten van een guesthouse in Phnom Penh. Het is de bedoeling dat het guesthouse uiteindelijk gerealiseerd wordt en gaat draaien. Ik vind het geweldig dat we met zoiets tastbaars aan de slag gaan! Ik ga me voornamelijk bezig houden met het personeelsgedeelte van het project. Denk aan het opstellen van een personeelshandboek waar de belangrijkste zaken in vermeld worden, een inventaris van de benodigde functies en de hoeveelheid personeel die nodig is. Ook moet er gekeken worden hoe we de medewerkers gaan vinden en wat er allemaal voor nodig is. Andere studenten houden zich bezig met facilitaire-, bouwkundige- en bedrijfskundige zaken. Op die manier krijgen we straks een compleet plan waar de volgende groep studenten mee aan de slag kan.

Tussen het harde werken door is er gelukkig ook nog tijd om Cambodja nog meer te ontdekken. We gaan 5 dagen naar Rabbit Island waar we alleen maar gaan relaxen… Zon, zee, strand, heerlijk! Waarschijnlijk gaan we nog een excursie door de jungle maken. Daar heb ik zo’n zin in! Ik heb overal zin in!

Maar eerst nog een hoop voorbereidend werk. Daar ga ik nu weer mee verder! Jullie hebben in ieder geval een beetje een beeld van mijn stage gekregen. Alle ervaringen die ik opdoe, ga ik hier met jullie delen!

Tot de volgende update.

Liefs, Nina

  • 14 Oktober 2012 - 21:47

    Hennie:

    Heel veel succes daar,wat een belevenis zal dat zijn.

  • 14 Oktober 2012 - 22:20

    Manissa:

    Gaaf!! Ik ga je sowieso volgen! ;-)

  • 14 Oktober 2012 - 22:47

    Tess:

    Gaaf! We gaan je volgen! X

  • 14 Oktober 2012 - 23:40

    Peterhans:

    Hele mooie en enthousiaste samenvatting! Wij hebben er ook zin in!

  • 15 Oktober 2012 - 08:10

    Lindsey:

    Super leuk dat we je kunnen volgen!! Je klinkt super enthousiast, maar het lijkt mij dan ook echt een geweldige ervaring!! Ik heb deze site gelijk bij mn favoriete gezet, kan ik met 1 klik je verhalen lezen!
    Succes met de voorbereidingen en natuurlijk alvast ontzettend veel succes en plezier de 7 weken in Cambodja!!
    Veel liefs Lindsey

  • 15 Oktober 2012 - 09:06

    Wendy:

    Wat leuk om nou eindelijk te weten wat er precies gaat gebeuren. Natuurlijk ga ik je ook volgen! Ben benieuwd naar al je verhalen!
    Veel plezier alvast!!!

  • 16 Oktober 2012 - 20:28

    Wendy R:

    Klinkt goed Nien! Je zal je niet gaan vervelen denk ik zo! :)

  • 16 Oktober 2012 - 20:29

    Wendy R:

    Klinkt goed Nien! Je zal je niet gaan vervelen denk ik zo! :)

  • 26 Oktober 2012 - 00:53

    Paula:

    Jeetje Nina, wat een onderneming! Maar wel gaaf zeg. Ik ga je volgen hoor! Heel veel s6 en geniet er van meis
Nina

Hallo nieuwsgierige lezers! Welkom op mijn eerste waarbenjij.nu-blog. Ik ga namelijk op reis. Voor mijn studie moeten we in het laatste jaar een minor kiezen en ik heb gekozen voor IAD (International Aid & Development). We zijn een deel van de minor in Nederland maar sluiten af met een stage in een ontwikkelingsland. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen daar en hoop dan ook dat jullie dit met veel plezier zullen lezen! Liefs, Nina P.s. Als jullie reageren op mijn blog, zou je dan de eerste letter van je acternaam erbij willen zetten. Soms zijn er dubbele namen en dan weet ik niet wie het is... Thnxxx :-)

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 9124

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 21 December 2012

Stage in Cambodja

Landen bezocht: